• Impressie ledenvergadering

Impressie ledenvergadering Donderdag 24 november 2022 – aanvang 20.00 uur – clubhuis

Een drukbezochte algemene ledenvergadering op donderdag 24 november stond in het teken van de bestuurswisseling en een eerste toelichting op de ver-/nieuwbouw van het clubhuis en de kleedkamers.

Bijzonder was het wel: voor het eerst sinds november 2019 weer een algemene ledenvergadering. Dat benadrukte voorzitter Wouter Brantjes ook, toen hij kort terugblikte op de Coronaperiode. De goede opkomst bij de vergadering liet zien dat de betrokkenheid bij de club er niet onder heeft geleden. Mooi was dat veel spelers van het 1e en 2e ook aanschoven.

Penningmeester Cristian Kamphuis toonde met zekere trots de financiële cijfers van de afgelopen drie seizoenen. Hij was blij om als vertrekkend penningmeester deze cijfers te kunnen presenteren: schuldenvrij en een mooie liquiditeitspositie. De kascommissie prees bij monde van Peter Koel het bestuur en Cristian in het bijzonder voor het gevoerde degelijke en inzichtelijke financiële beleid.

Omdat er over de periode november 2019 – november 2022 uitzonderlijk veel jubilarissen zijn, werden tijdens de vergadering alleen de 60- en 70-jarigen gehuldigd. Fons te Wierik, Rob Sanders en Gerard van Duursen 60 jaar lid. Wim de Boer 70 lid. Ook 70 jaar lid, maar niet aanwezig, was Leo Geerdink. Apart aandacht was er voor Marian ter Bekke, die midden in de Coronapandemie (in december) met pensioen was gegaan. Zij was jarenlang het gezicht van Achilles, vooral ook doordeweeks. Dit moment was de gelegenheid om haar speciaal te bedanken voor 20 dienstverband bij Achilles!

Nadat de voorzitter de bestuursperiode had gememoreerd en zij mede bestuursleden Cristian en secretaris Elly van Duist had bedankt voor de plezierige samenwerking, leidde Benno Goosen de bestuurswisseling in goede banen. De vergadering benoemde als bestuursleden: Henk Bijen, Paul Nieuwenhuis, Rick Dekkers in functie (als voorzitter, secretaris en penningmeester) en Niels Bijen, Jody van den Berg, Mirjam Damveld en Henry Tijhuis als bestuursleden. Niels neemt jeugdzaken voor z’n rekening, Jody technische zaken, Mirjam het vrijwilligersbeleid en Henry een aantal algemene zaken. Na een korte presentatie van alle bestuursleden werd de begroting van het seizoen 2022-2023 (die door Cristian was toegelicht) geaccordeerd.

De vergadering werd afgerond met een mooie en enthousiasmerende presentatie van varianten hoe nieuwbouw van clubhuis en kleedkamers eruit zou kunnen zien. De presentatie werd verzorgd door Peter Leferink (bekend als erevoorzitter van Tubantia), die ons graag wil helpen met dit grote project. Peter is ervaringsdeskundige en werkzaam in de bouw, en heeft een Achilles-verleden. Voorzitter Henk Bijen rondde af met de aankondiging van een Buitengewone ALV in het voorjaar om definitieve besluitvorming over de bouwplannen. De oproep om aan te melden voor een van de commissies voor de bouw, leidde direct al tot enkele aanmeldingen.